N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Klasa "0"

Prosimy Was o realizację umieszczonych poniżej, przygotowanych przez Waszych nauczycieli zadań, rodziców zaś o pomoc w organizacji czasu i zajęć w domu wg tygodniowego planu zajęć. Prosimy o opracowywanie materiału w danym dniu wg tego planu, systematycznie i na bieżąco – nie ma potrzeby wykonywać zadań „do przodu”. Na dany przedmiot poświęcajcie dziennie około 45 minut, koniecznie róbcie przerwy na posiłek czy gimnastykę. Pamiętajcie o higienie nauki.

E-maile i telefony nauczycieli służą do bieżącej konsultacji i wysyłania zadań - proszę z nich korzystać przy każdej okazji, zadawać pytania, szukać odpowiedzi i rozwiązań problemów - nauczyciele są do Waszej dyspozycji. Spokojnej, miłej pracy i powodzenia!

Termin wykonania: 22-25.06.2020 r.


Klasa "0",  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel. 513 215 546

 

Poniedziałek

Temat: Pożegnania nadszedł czas - Pocieszajki dla młodszych kolegów.

• Słuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”.  Rozmowa na temat tekstu piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA- piosenka.

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej” Pocieszajki dla maluchów”. Książka (s. 86–89).

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach. 147 Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki: – O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech. Hopsa, w lewo! Hopsa, w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się, misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz! Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały: – Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole! Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić. – Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi. – Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała. – A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada. – Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. – Mnie też! – I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia. – Kwadraty – dokończyła Ada. – Tak! Kwadraty! – I co jeszcze? – Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć. – I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada. – A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię. – Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę. – I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec! – Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji. – Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę. Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni. – Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama. – Zostawiłam pudełko z pocieszajkami. – A co to są pocieszajki? – To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej. – To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła. – Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 • Rozmowa na temat opowiadania. − Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola? − Co przygotowali młodsi koledzy? − Co robiły Ada i Kasia? − Kogo pożegnała Ada? − Co to były pocieszajki Ady? − Gdzie je zostawiła?

• Karta pracy, cz. 4, s. 72. Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki – zdjęcie.

 

Wtorek

Temat: Pożegnania nadszedł czas - Na zawsze zapamiętasz.

• Karta pracy, cz. 4, s. 75. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

  1. Obrazek o lecie – wykonanie prezentu dla kolegi/koleżanki na pożegnanie przedszkola.

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Dla każdego dziecka: kartka A5, kredki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier. • Wykonanie na kartkach formatu A5 obrazka o lecie (wybraną techniką). • Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru. • Podpisanie się, samodzielnie lub z pomocą R., z tyłu obrazka. • Wykonanie prac przez dzieci. • Wręczenie wykonanych prac wybranemu koledze/wybranej koleżance – na zakończenie roku szkolnego.

• Karta pracy, cz. 4, s. 77. Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

Proszę o zdjęcie pracy plastycznej.

 

Środa

Środa

Temat: Pożegnania nadszedł czas - Wakacyjny pociąg.

Zabawa badawcza – Dlaczego czereśnie pękają?

Czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.

• Wyjaśnianie dzieciom, dlaczego, „kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają”.

 • Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.

• Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą. Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija. R. wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

• Degustowanie czereśni – całych i popękanych. Smacznego!

• Ćwiczenia w książce, s. 94−95 – dzieci 6-letnie -czytanie tekstu o wakacjach i wakacyjnych rad Olka i Ady.

 

Czwartek

Temat: Pożegnania nadszedł czas - Wakacyjne rady dla Olka i Ady.

Praca techniczno-konstrukcyjna „Imię ze sznurka”. Modelowanie ze sznurka. Dla każdego dziecka: wizytówka z jego imieniem, kartka, sznurek, nożyczki, klej.

Proszę napisać imię dziecka, drukowanymi, dużymi literami. Następnie, patrząc na wzór, układają ze sznurka poszczególne litery swojego imienia. W razie potrzeby korzystają z nożyczek i rozcinają sznurek na mniejsze elementy. Przyklejają elementy na kartce – zdjęcie.

Uzupełniamy pozostałe karty pracy.

 

Piątek

Pożegnania nadszedł czas - Czas pożegnania.

  • Uroczyste zakończenie roku szkolnego.
  • Msza św.
  • Wręczenie dzieciom dyplomów ukończenia przedszkola.
  • Pożegnanie dzieci przez dyrektora, wychowawczynię.

Język angielski,  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel. 504 350 303

23.06.2020 r. (wtorek)

Topic: Can I have some glue, please? – odgrywanie historyjki.

I’ve got a pencil and some glue, but I haven’t got a red crayon. – Mam ołówek i klej, ale nie mam czerwonej kredki.

Can I have a red crayon, please? – Czy mogę prosić o czerwoną kredkę?

Here you are. – Proszę. (podając)

Thank you. – Dziękuję.

Nazwij po angielsku przybory szkolne, które posiadasz.

Karta pracy, str.65 zad.1

Popatrz na obrazki i zastanów się, jakiego przyboru szkolnego potrzebuje każdy uczeń. Posłuchaj wypowiedzi każdego z uczniów (2.60) i podaj numer obrazka.

Np. Can I have a black marker, please? – obrazek 1. A następnie narysuj odpowiednie przybory szkolne, przy każdym z uczniów.

Zad.2 Odszukaj kartę nr 8 z tyłu podręcznika i zrób dwa plecaki i przybory szkolne. Posłuchaj historyjki (nagranie 2.55) i odegraj ją.

W parach spakujcie do plecaków wybrane przez Was przybory szkolne i powiedzcie, co znajduje się w Waszym plecaku. Poproście o brakujące przybór. Można skorzystać z dialogu powyżej. J

Czas: do środy

Forma sprawdzenia: Zrób zdjęcie i wyślij je na telefon nauczyciela.

 

25.06.2020 r. (czwartek)

Topic: Goodbye. It’s holiday time – Do widzenia, nadszedł czas wakacji.

Karty pracy, str.67/1 Popatrz na obrazek i nazwij, przedmioty i zwierzęta, które widzisz. Posłuchaj nagrania (3.1) i zakreśl w kółko usłyszane przedmioty.

Odszukaj kartę Puzzle ( Goodbye unit). Ułóż puzzle z podanych części tak, by obrazek przypominał ten w książce. A następnie znajdź 10 różnic pomiędzy tymi dwoma obrazkami.

Piosenka na pożegnanie (nagranie 3.2)

 


Zobacz także:

Warto zobaczyć

Harcerze pomogą - tel. 509 111 662

CEO

Galeria Malarstwa Polskiego

MEN

Kuratorium Oświaty w Krakowie

1 %

Rekrutacja SP Jaszczurowa

ZHP