N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Wycieczka do Krakowa - Wawel

23 listopada klasy 4-7 wyjechały na wycieczkę do Krakowa. Na Wawelu odbyła się lekcja muzealna.

Lekcja muzealna na Wawelu

23 listopada 2023 roku, razem z klasą 4-7 byliśmy na wycieczce szkolnej w Krakowie. Wycieczkę rozpoczęliśmy o godzinie 7:00. Autokarem pojechaliśmy do Krakowa i jego historycznych miejsc.

W Krakowie, pod wawelskim wzgórzem, spotkaliśmy się z panią przewodnik. Ruszyliśmy na zwiedzanie i podziwianie Zamku Królewskiego na Wawelu. Zaczęliśmy od lekcji muzealnej. „Obraz świata w renesansie", to temat lekcji, w której uczestniczyli uczniowie klas VI i VII. Klasy IV i V wybrały się na lekcję pt.: „Wawel legendarny i historyczny". W trakcie słuchania pani przewodnik podzieliliśmy się na grupy, aby przygotować się do wykonywania zadań z karty pracy, zadania dotyczyły renesansu. Byliśmy bardzo zachwyceni oglądaniem arrasów, a jeszcze bardziej zaskoczeni, gdy poznaliśmy cenę takiego dzieła. Poznaliśmy wiele ciekawostek o władcach Polski, granicach naszego kraju oraz o daniach, które doprawiano różnymi przyprawami, przywożonymi z dalekich wypraw. Niektóre połączenia przypraw z potrawami w dzisiejszych czasach okazały się dosyć kosmicznymi, wynikał to z tego, że duża ilość egzotycznych dodatków świadczyła o zamożności gospodarza. Po zakończonej lekcji udaliśmy się na dalsze zwiedzanie Krakowa: odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego, a następnie udaliśmy się Drogą Królewską do Rynku Głównego.

Na koniec wycieczki poszliśmy coś zjeść i udaliśmy się do autobusu, by wrócić do Jaszczurowej. Wszystkim bardzo podobała się wycieczka, a przede wszystkim lekcja muzealna na Wawelu. Bardzo miło było przenieść się na chwilę do XVI wieku i dowiedzieć się, jak to kiedyś było. (Marlena Szczurek)

Poniżej wrażenia innych uczestników:

Piotrek
W wycieczce podobał mi się pomnik Smoka Wawelskiego, bo ział ogniem, a obok były pyszne precelki
Sandra
Na ostatniej wycieczce zwiedzaliśmy Kraków. To piękne miasto, które związane jest z wieloma legendami i naszą historią. Najbardziej podobało mi się zwiedzanie Wawelu. Bardzo mile wspominam tą wycieczkę, ponieważ spędzałam czas z przyjaciółmi. Pozdrawiam Sandrusia
Radek
Gdy byliśmy na wycieczce w Krakowie bardzo podobały mi się lekcje muzealne, smok i najładniejszy ołtarz w Kościele Mariackim. Pan hejnalista zagrał na trąbce hejnał i pomachał do nas. Kraków bardzo mi się podobał, chciałbym tam jeszcze wrócić.
Artur
W Krakowie najbardziej podobało mi się zwiedzanie Wawelu. Bardzo podobała mi się lekcja muzealna.
Dominika
Bardzo podobała mi się lekcja muzealna, na której pani opowiadała nam o królach i legendach. Podobał mi się jeszcze ołtarz Wita Stwosza lecz niestety nie udało nam się zobaczyć jak się otwiera ale bardzo fajnie było usłyszeć jeszcze hejnał. Wycieczka bardzo mi się podobała.
Marta
Mnie najbardziej podobały się miecze w muzeum na Wawelu.
Jan
Najbardziej podobała mi się lekcja muzealna, podczas której dowiedziałem się o życiu Zygmunta I Starego i o życiu jego syna Zygmunta I Augusta. Podobał mi się również ołtarz Wita Stwosza.
Adrian
Najbardziej podobała mi się lekcja muzealna.
Małgorzata
Na wycieczce dowiedziałam się o wielu rzeczach, o których nie miałam pojęcia, zobaczyłam np. zbroję i arrasy, a także usłyszałam legendy których nie znałam.
Kacper
Mnie podobało się muzeum i kości smoka.
Oliwer
Szczególnie podobała mi się lekcja muzealna. Była to fajna przygoda, a pani była miła. Jeszcze podobało mi się ołtarz Wita Stwosza, który był piękny.
Adrian
Według mnie najlepsza była lekcja muzealna na Wawelu i ćwiczenia i zadania, które otrzymaliśmy od pani przewodnik. Było po prostu ciekawie.

Wycieczka do Krakowa (foto K. Trybała, V. Jamróz, J. Zielińska)

Warto zobaczyć

Dziennik elektroniczny Librus

1,5 procent podatku dla harcerzy

1,5 procent podatku dla naszej szkoły

Szlachetna paczka w naszej szkole - liczymy na Państwa pomoc i dobre serce