N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Bieszczady

30 maja - 1 czerwca - wycieczka klasy ósmej w Bieszczady. Było fantastycznie!

30 maja 2022 - ruszamy w Bieszczady

Dobra passa turystyczna klas ósmych trwa. W ubiegłym roku nasi absolwenci zdobyli Giewont, a tym razem ósmoklasiści w składzie: Martyna, Weronika, Igor, Bartek, Mateusz, Damian i Maciek wraz z nauczycielami p. Robertem Kadelą i p. Dorotą Polan wybrali się na trzy dni w odległe Bieszczady.

Zwiedzamy, zwiedzamy, zwiedzamy

Pierwszy dzień wycieczki obfitował w turystyczne atrakcje zwiedzane po drodze: miasteczko galicyjskie w Nowym Sączu, cmentarz wojskowy w Grybowie i w Gorlicach Łużna Pustki, synagoga w Bobowej, średniowieczne miasto Biecz, cerkiew w Smolnikach.

Na Tarnicę!

Na wtorek zaplanowana była całodniowa wędrówka. Przemierzyliśmy około 19 km, wyruszając z Wołosatego i zdobywając najwyższy szczyt Bieszczad po stronie polskiej – Tarnicę, a także Krzemień, Halicz, Rozsypaniec i Przełęcz Bukowską. Dzień zakończyliśmy przejażdżką pętlą wokół Połoniny Caryńskiej przez Ustrzyki Górne, Nasiczne, Dwernik i Smolnik.

Ach, te połoniny ...

Jakby nam tego było jeszcze mało, w środowe przedpołudnie zdobyliśmy malowniczą Połoninę Wetlińską, wychodząc z Przełęczy Wyżniańskiej pod Berrehami. Już w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej Majdan, gdzie obejrzeliśmy zabytkowe lokomotywy. Z okazji Dnia Dziecka w Cisnej zjedliśmy pyszne naleśniki, a w Nowym Sączu tradycyjne lody i najlepsze sądeckie pierogi.

Bardzo dziękujemy druhowi Michałowi Wacie i OSP Mucharz za użyczenie strażackiego busa (dzięki temu mogliśmy sprawnie i tanio przemieszczać się po trasie wycieczki) oraz Komitetowi Rodzicielskiemu za dofinansowanie naszej wyprawy.

Bieszczady (foto R. Kadela, D. Polan)

Warto zobaczyć

Dziennik elektroniczny Librus

1,5 procent podatku dla harcerzy

1,5 procent podatku dla naszej szkoły

Szlachetna paczka w naszej szkole - liczymy na Państwa pomoc i dobre serce